Näytetään tekstit, joissa on tunniste #summer. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste #summer. Näytä kaikki tekstit

18 elokuuta 2017

It's been waaay too long!

Hello,

Joo tota ei oo tää blogin kirjotus luoinnistunu viimeaikoina. Vaikka ja mitä on tapahtunu sit viime postauksen jälkee, ne jotka seuraa mua snapchatissa, instassa ja facebookissa tietää paremmin kaikista seikkailuista mitä tässä noin kolmen kuukauden aikana on tapahtunu. Siitä kolmesta kuukaudesta noin kuukausi meni matkustelun parissa, sit sinne sisältyy muutto ja vaikka ja mitä muuta. 

Garden of the gods & Pikes Peak

Otetaa toi muutto nyt ensimmäiseks asiaks. Eli muutin tossa kesäkuun lopussa, host perheen kanssa. Muutettiin pikkasen isompaan taloon mitä edellinen oli ja lähemmäs Downtownia ja vanhimman host-lapsen uutta koulu. (E aloti tänää Junior high schoolissa) Nuorimmat lapset joutu vaihtaa kans koulu ja ne alotti tänää niiden uudessa koulussa. Meijän uudesta talosta löytyy uima-allas, hot tub (mikä se on suomeks), Koi -lampi (Jep saatiin talon mukana koi kaloja) ja kissa nimeltä Charley. Charley on ulkokissa joka oli ilmestyny pari vuotta sitte tänne ja talon edelliset omistajat ruokki sitä ja se vaa jäi hengailee tänne. Ainut hetki ku se antaa koskee on ku sille antaa ruokaa. Lapset se on alkanu päästää lähelle viime aikoina ilman ruokaaki ja Roxynki kanssa menee jo paljon paremmin. (Roxy on siis perheen koira, jos en sitä muistanu edellisessä postauksessa mainita).

My new room or part of it

The other part of my new room

4th of July flag at the new house

Kesäkuun alussa lähin reissuu Host-lasten kanssa. Minä ja kaks nuorimmaista lähettii Floridaa ekaks viikoks, host-isän vanhempien kanssa ja vanhempi meni Chicagoon host-äidin vanhemmille. Eli mä vietin viikon Floridassa sellasessa paikassa ku Indian rocks beach, vajaan tunnin päässä Tampasta. Toiseks viikoks me mentiin Chicagoon. Ajattelin tehä noista reissuista ihan omat postaukset. Kiinnostusta kenelläkää lukee niitä?? Jos laitan tähän mukaa ni voii tulla vähän liian pitkä, reissuun sisältyy delfiinejä, roadtrip ja downtown Chicago yms.... Let me know.

One of the sunsets from Florida

View straight to the beach from the condo 

Chicago from Navy pier

Chicago 

Seuraava reissu alko heinäkuun puolesta välistä. Hanna tuli tänne Coloradoo ja tehtii pieni neljän päivän road trip ja käytii parissa paikassa tääl Colorado Springsissä esim, vuoren huipulla. No joke, ajettii kattelee maisemii vuoren huipulle. Toiseks viikoks tällä reissun pätkällä mentii Kaliforniaa. Tästäki teen mielellää ihan oman postauksen jos ketää kiinnostaa, tulee muuten liian pitkä. So again let me know, if anyone is interested.

From top of the Pikes Peak

Driving down Pikes Peak

Nice views going down

Crested butte

Almost in Utah




Reissailujen jälkee host-isän vanhemmat tuli pariks viikoks täs elokuun alussa, auttelemaa talon ja kattomaa uutta taloo ja moikkaamaa meitä. Ne lähti tossa lauantaina takas Illinoihin ja tulee uudestaa Thankgivingiks. Mä menin nuorimmaisten lasten kanssa eläintarhaa lauantaina ja nyt on nähty eläimiä mitä ei ikinä tullu mielee et tulis joskus oikeesti näkemää, esim kirahveja ja norsuja. Toi eläintarha on noin kymmenen minuutin päässä. Maanataina muhun iskiki sit joku tauti ja olin kolme päivää sellasessa kuumeisessa, väsyneessä ja energia täysin loppu olotilassa. Tänää tuntuu et ei oo enää kipee. Ja ihan hyvä et ei kestäny pitempää koska meil on huomenna pippalot, tulee host-äidin työkaverita ja jotain muita kavereita. Ni on ehkä ihan hyvä et meni tauti ohi, mikä tauti sit ikinä oliki. 

Mut siis ilmotelkaa jos haluutte noista reissuista omat postaukset tai yhen mis on kaikki samassa. Kuvia löytyy paljon. 



And to my english speaking readers and everyone that understand english but not finnish :), I was thinking that I would start adding a translated section in these posts from now on. So now you don't need to use the translator when you are reading these and try to make sense what I wrote. Finnish to English translates are not the greatest :D


So a lot has happened between my last post and now. But people that are following be on snapchat, instagram and facebook, have some idea whats been going on. Sp it's been about three months from my last post and I have been busy. I moved, travelled and lots of other everyday stuff. 

So first off, I moved with my host family in to a bigger house in end of June. So the new house is little bit bigger then the old one and its closer to Downtown and the oldest host kid started junior high school today so we are closer to the school now as well. He can ride a bike to school. Two younger kids had to chance school because of the move and they started today as well.
The new house has some new things what the old one didn't have like a pool, koi pond (Yes we got some Koi fish with the new house) and a hot tub. Then there is the cat Charley. Charley showed up at the yard couple years ago and the houses old owners started feeding it and it just kinda stayed around and now we feed Charley. We are not sure if Charley is a boy or a girl. Charley doesn't let people really close, except when feeding. Kids can pet Charley now little but mostly with food around. Charley and Roxy are getting along better now too (Roxy is the family dog, if I didn't say it in the previous post).  

In the beginning of June me and the host kids took a little trip. I went with the two younger ones to Florida with my host dads parents and the older one went to Chicago to my host moms parents. So the first week of the trip I was in Florida in place called Indian rocks beach, it's about an hour away from Tampa. And the second week of the trip we switched, we went to host moms parents and my oldest host kid went to my host dads parents. They all live in Illinois. I was planing to make a separate post for the trips I took... If anyone is interested to read?? This post is going to be too long if I would just add it to this.... Soo let me know if anyone would be interested to read about dolphins, road trip and Chicago.

My next trip happened in middle of July. My friend Hanna came to visit me to Colorado and we took a small four day road trip and did some thing here in Colorado Springs like we drove up and down a mountain and saw a lot of great views. The second week of the trip we were in California. But like I already said I was planing to make a separate post for the trips. Do want it all in one or separated?? Let me know.


After all those trips my host dad parents came here to visit us and see the new house for two weeks. They left this passed saturday back to Illinois and they are coming back here for Thanksgiving. That same Saturday, me and the two youngest kids went to the Cheyenne mountain Zoo and spend almost a full day there. I saw animals there that I didn't thinks I was ever going to see in person. Like giraffes and elephants. The zoo is really close like about ten minutes away from where we live now so it's a short drive up there. On Monday I got sick, I'm still not sure what it was exactly, I had very little energy, I was tired and feverish. Today was the first day that I felt normal, like I wasn't sick anymore. Good thing it was short thing whatever it was because we are having a party at home tomorrow, there is a lot of friends coming over so its good that I am not sick anymore.









These Koi fish are little bigger then the ones we have.

That was it for now. Let me know if you want the trip posts all in one or separate. I have a lot of pictures.




See you next time, hopefully sooner this time :)

-Johanna-











03 marraskuuta 2016

Too long time ago...

Terve taas pitkästä aikaa,
on päässy vähän liian pitkä aika vierähtää edellisestä postauksesta. Kaikennäköstä on kerenny tapahtuu ja tekee. Istunu uima-altaan reunalla (ja kyllä kävin myös uimassa), Kesäleirit on ohi ja koulut alkanu, Oma pakollinen "koulun käynti" alotettu, käyny New Yorkissa taas, rannikolla, tuhlannu paljon rahaa Starbucksiin ja Ultaan, keittiö remontti on seinän maalauksia lukuun ottamatta valmis, Halloweenista selvitty ja mitäs nyt vielä, kiirettä tuntuu olevan. Mut joo en pistä kolmen kuukauden asioita tähän yhteen postaukseen vaa jaan niitä vähän, tulee muuten ihan laittoman pitkä postaus, ku noita kuviaki on jonku verran kasaantunu. 



Elokuussa ei tullu tehtyy mitää ihmeellistä, Host tytöt oli leirillä puol neljää asti viikolla elokuun pari ekaa viikkoo ja sit ne vaihto leirii pariks seuraavaks viikoks, tää leiri loppuki sit jo puol kakstoista joka päivä. Noina päivinä leirin jälkee tultii kotii, tytöt söi lounasta ja vaihto uikkarit päälle ja me lähettii tän meijän kylän uima-altaille siel on kaks isoo uima-allasta jaettu kahteen ja kolmeen osaan ja sit siel on kahluuallas pienimmille, sieltä löytyy myös kioski mistä voi ostella jätskien, karkkien ja juomien lisäks, ranskalaisia ja erilaisia leipiä ja wrappejä, vähän tollasta täyttävämpää syötävää. Elokuu meni pääasiassa uima-altaalla ihoa ruskistamalla.


Elokuun lämpötilat pyöri tuol yli kolmes kymmenessä melkeinpä joka päivä.



Pelailtii Unoa altaan reunalla.


Kävin mä ajokortin hankkimassa elokuussa. Kirjallinen testi oli tosi helppo verrattuna suomen kirjalliseen, Kysymyksissä ei ollu aikarajaa ja ku vastasit kysymyksee ni sit se kone viel kysy et oletko varma vastauksesta vai haluatko vaihtaa vastausta. Ei meillä suomessa tollasta oo. Ajokoetta mun ei tarvinnu tehä. Muuten se ajokortin hakuprosessi on sanonko mistä. Minä ja Hanna mentiin sinne mitähän se kello oli puol kymmenen kymmenen välillä ja me lähettii ajaa takas kotia kohti joskus puol kolmen aikaa. Ja koko päivä meni melkeinpä jonossa seisomalla. Ensin ku meet sisälle DMV:hen ni täytät paperin mihin tulee kaikki tiedot mitä siihen ajokorttii tarvii, sen jälkee meet jonon päähän seisoo ja odottaa et joku kattoo sun kaikki paperit ja varmistaa et oot oot kuka sanot et oot, sen jälkee meet toisen jonon päähän odottaa et pääset seuraavan ihmisen luo joka kattoo kaikki paperit taas läpi ja antaa yhen paperin lisää et pääset tekee sitä kirjallista koetta. Sen jälkee siirryt taas seuraavaan jonoon, toisee osaan rakennusta missä sen jonon pää löyty rakennuksen ulkopuolella. (Meillä sattu olee päivä ku oli pilvetön taivas, aurinko paisto just sillä puolella rakennusta missä jonotettii ja lämpöasteet pyöri siel kolmen viiden hujakoilla, Ja juotavaahan meil ei ollu mukana ku ei tajuttu et jouduttas ulkona auringon paahteessa jonottaa Siin meni varmaa lähemmäs tunti ennen ku päästii sit tekee se kirjallinen testi.) Sen jälkee jos pääsee kirjallisesta läpi, suunta taas siihen ensimmäiseen jonoon missä ne tarkisti taas henkilöllisyyden ja sit seuraavaan jonoon jonottamaan et ne ottaa kuvan siihen korttii. Sä saat sen kortin samalla reissulla viel mukaa sielt, sen kuvan oton jälkee siin menee noin viis minuuttii ja ne antaa sulle ajokortin. Ite testi ei oo paha, mut toi jonottaminen... Onneks ei tarvii mennä tekee sitä koko prosessii uudestaa.

Tuolla sitä tuli jonotettuu melkein yks kokonainen päivä

Mitäs muuta tuli elokuussa tehtyy?? Ainii käytii kattoo Suicide Squad Hannan kanssa. Se paikka missä käytii oli AMC Dine-In Movie theater Bridgewaterissa, se on noin puolen tunnin päässä. Leffa oli alussa vähän sekava mut loppuu kohden alko olla ihan hyvä. Ei se nyt mikää loistava ollu mut katottava. Ruoka sen sijaa ei ollu hinnan arvosta, söin burgerin ja se ei kummoselle maistunu, ranskalaiset oli ihan hyviä.


Elokuussa ei tullu otettuu paljon kuvia. Eikä tullu tehtyy mitää ihmeellistä. Mut Syyskuun puolella sitä sit tuliki tehtyy vähän ennemmän juttuja. 

Seuraavaa postausta kirjottamaan...
Johanna






08 elokuuta 2016

Heinäkuun menoa ja meininkiä...

Terve, 

taas on kerenny kuukaus vierähtää tos noin vaa. Ja jonkun verran on tapahtumaakin ollu tässä. Rantaa, merta ja ilotulituksia, shoppailua, Princeton, Madame Tussauds ja New York City, uusia kavereita ja keittiö remontti.



Eli heinäkuun alussa oltiin Point Pleasant Beachillä Host äidin perheen kanssa viettämässä 4th of July:ta, tuli vietettyy kaks päivää rannalla ja yllätys yllätys olin kivan punanen vikana iltana. Eli matkaan lähettiin lauantaina aamupäivällä. Ahtauduttiin kahteen autoon viiden ihmisen ja tavaroitten kanssa (okei ei oikeesti tarvinu ahtautua, hyvin mahduttii). Matka kesti lähemmäs pari tuntii koska kaikki muutki oli menossa rannikolle, autoja oli paljon liikenteessä. Meil oli tosi kiva talo siel, seittemän makkaria, neljä kylppäriä ja uima-allas takapihalla. Matkaa boardwalkille ja rannalle oli kaks korttelia, eli sä kävelit sinne noin viidessä minuutissa riippuen muusta liikenteestä. Sunnuntai päivä meni rannalla ja uima-altaalla. Tuli jalat uitettuu meressä ja näin delfiinejä luonnossa vapaana uiskentelemassa ja pitämässä hauskaa (sain videolle sen mut katotaa saanko lisättyy sitä tänne). Illalla mentii ulos syömää yhteen pitsa paikkaan ja sinne ei kyllä uudestaan olla menossa, palvelu oli huono, ensin saatii odottaa ikuisuus että pöytä vapautuu, vaikka meillä oli varaus, sit saatii odottaa että meijän ruoka tulee pöytää, siel oli pöytiä jotka tuli meijän jälkee, sai ruuat ennen meitä ja oli valmiita ennen ku me saatii ruokaa naaman etee, oltiin pyydetty että lasten ruuat tulis eka mahdollisimman nopeesti mut ne sai vikana ruuat ja alkupalat talu samaa aikaa ku pääruoka ja tarjoilija oli epäkohtelias ja ruoka ei maistunu ees pahemmin millekkää. Eli sinne ei tuu kyl mentyy uudestaa. Maanantai alko taas rannalle menolla, siel tuli taas vietettyy muutama tunti ennenku lähettii takas talolle missä lapset hyppäs suoraa uima-altaaseen. Illalla mentii syömää koko porukalla italialaiseen ravintolaa mis oli ihan älyttömän hyvää ruokaa ja tosi isot annokset, kukaa ei tainnu saada lautasta tyhjäks asti, piti ottaa loput mukaa. Sen jälkee mentii talolle takasin hetkeks ja valmistauduttiin ilotulitusten katteluun, käveltii boardwalkille kattomaan ilotulitukset ja sen jälkee osa lähti takas talolle mut me mentii boardwalkilla sijaitsevaan pieneen huvipuistoon vähäks aikaa lasten kanssa. Sen jälkee minä ja host isä hypättii autoon ja lähettii ajaa kotia kohti koska, host isän piti mennä aamulla töihin ja mä olin lähössä Princetonii päiväks turisteilemaan. Taas oli muitaki liikenteessä ja matka kesti normaalia pidenpää ja oltii kotona joskus kahentoist puol yhen aikaa yöllä.







Seuraavana aamuna olikin sit herätys yheksän puol kymmenen aikaa ja valmistautuminen päivään Princetonissa. Yhentoist aikaa kävin nappaamassa Ninan juna-asemalta ja lähettii kohti Princetonia. Ajomatka sinne kesti noin tunnin verran. Sinne ku päästii ni parkkipaikan etsimiseen meni hetki mut löydettii parkkipaikka ihan campuksen vierestä. Ensimmäisenä suunnattiin starbucksia kohti, ennen ku päästii sinne asti löydettii kauppa mist sai kaikkee Princeton nimikko tavaraa ja käytiin tutkimassa mitä kaikkee siel on. Ostin postikortin itelleni muistoks, mut ollaan menossa takas jossain vaiheessa ja ostetaa sit jotkut paidat tai jotain. Sit ku oltii starbucksissa käyty siirryttii campuksen alueelle napsimaan kuvia ja ihailemaan rakennuksia. Noin parin tunnin kiertelyn jälkee lähettii ajaa kotia kohti, matkalla pysähdyttiin yhteen dineriin syömään hampparit ja sit jatkettii matkaa kohti Summitin juna-asemaa, mistä Nina jatko matkaa kotiin. Loppuviikon otin rennosti ja nukuin aamusin pitkää. (normaalisti herätys on siinä seittemän aikoihin). Lauantaina lähin shoppailemaa Hannan kanssa (alueelle saapunut suomalainen au pair) Bridgewater commonsiin, Se on sellanen tosi iso ostoskeskus noin puolen tunnin päässä. Siellä tuli joku pari kolme tuntii pyörittyy.. ja Sunnuntaina illalla oli Au pair tapaaminen yhessä puistossa mis oltii kuuntelemassa coverbändiä, Bazooka Joe and The bubble gum machine.












































Seuraava viikko meni samalla tavalla ku kaikki muutki, Perjantaina mentii Hannan kanssa keilaamaa ja edellee oon huono siinä...:) Mut hauskaa oli ja se paikka oli tosi iso ja mennää todellaki uudestaa.





Ja sit seuraavalla viikolla alkoki keittiö remonttiin liittyvät puuhat, keittiön tyhjennys host äidin kanssa ja uudet kaapit tuli valtaamaan autotallin. Host Perhe lähti lauantaina Hamptonii host isän veljen perheen ja vanhempien kanssa viikonlopuks, Ite lähin lauantai aamulla new yorkiin Hannan kanssa, me tavattiin siellä yks Hannan kaveri training schoolilta. Käytii Madame Tussauds vahataidetta kattomassa, syötii applebeessä, shoppailtii Sephorassa ja H&M:ssä ja käytiin Grand Central Terminalissa, siel on yks pikku puoti mist saa pohjoismaisia herkkuja. löysin salmiakin makusta lakua, tai ei se ihan ollu salmiakin makusta mut lähellä, oli vaa ihan älyttömän kallista 10$ sellanen pieni purkki. New Yorkissa tuli koko päivä vietettyy, jaloissa ei kyl ollu hirveesti voimia jäljellä ku päästii junaa ja kotia kohti. Onneks matka kesti tunnin verran ni kerkes jalat lepää hetken ja ilma oli kans tosi lämmin ja New yorkissa talot on nii tiuhaa et siel ei hirveesti tuuli kulje ni siel tuntu paljon kuumemmalta ku mitä new jerseyn puolella tuntu, oli sielläki kuuma mut se ei tuntunu nii tunkkaselta ja ahistavalta se lämpö. Mutta joo hyvä reissu oli lämmöstä huolimatta. Sunnutaina tapasin yhen uuden au pairin, Se on tän mun host perheen parhaimpien kaverien uus au pair. Menin illalla niille dinnerille, koska se oli niitten edellisen au pairin vika ilta ennen matkusteluja, tulee täl viikol viel muutamaks päiväks takas ennen ku lähtee kotia kohti Saksaan.



















































Sitte alkoki keittiö remontti 26.päivä ja pieni sekamelska talossa. Pientä tottumista ollu kaikilla, ei pysty enää kulkee samoja reittejä eri huoneisiin, piti vaihtaa kulkureittejä ja sen edelleen välillä unohtaa ettei voikkaa mennä tuolta ku pitää mennä tuolta...:) Siirrettiin mikro, toaster oven ja ruoka pöytä olkkariin ja kaikki osa ruokatarpeista. Autotallista löytyy nyt kaks jääkaappia ja pakastinta ja siellä saa ravata joka kerta ku haluu jotain juoda tai tehä jotain syötävää. Ulkona tulee syötyy jonku verran tän remontin aikana. Lauantaina Hannan host perhe kutsu mut lounaalle joten lähin sinne karkuu remonttia. Lounaan jälkee lähettii Livingston Mallille shoppailemaan. Löydettii yks kauppa missä molemmat tulee varmaa tuhlaamaa jonkun verran rahaa vaatteisii täs lähi tulevaisuudessa. Käytii myös Barnes and Nobles kirjakaupassa seikkailemassa ja tutkimassa valikoimaa. Siel oli uusimman Harry Potterin julkaisutilaisuus alkamassa myöhemmin  illalla. Täytyy varmaa ens viikol käydä ostaa se, Hanna osti sen eilen ja vähän alko itteeki tekee mieli ostaa ja lukee se. Täl hetkellä luen Sara Shepardin (pretty little liars kirjailija) The Heiresses, pitää lukee se ensin ennen ku menee ostaa uutta ku on kirjasto kirja.





Viime viikol ei tullu taas paljoo mitää kummallista tehtyy, Perjantaina käytii Hannan kanssa Westfieldissä lounaalla, sinne on avattu uus hampurilais mesta ja oli muuten tosi hyvät hampparit, pitää mennä uudestaa joku päivä. Lauantaina lähettii seikkailemaan tohon Watchung Reservationiin, siel on sellanen hylätty kylä ja älyttömästi erilaisia polkuja missä seikkailla ja lenkkeillä. Siel meil meni joku pari kolme tuntii seikkaillessa, lämpöasteet pyöri siel kolmeskympis ja ilmankosteus oli jossain 80% tienoilla, ja oli luvattu viel ukkosta ja sadetta myöhemmin, ja täällä ei sen ukkosen ja sateen jälkee ilma raikastu vaa pysyy samanlaisena ku mitä oli ennen sitä. Mut siis joo kivaa oli vaikka keli oliki ehkä vähän liian lämmin ja kostee tollaselle seikkailulle. Sunnuntaina oli aupair tapaaminen kans westfieldissä Let's Yo nimisessä frozen yogurt paikassa. Nappasin Hannan mukaa sinne ja sen jälkee mentii Hannalle, sen host perhe oli menny sukulaislapsen synttäreille ni saatii olla kahestaa, tehtii jauhelihakastiketta ja spagettia ruuaks ja sit paisteltii köyhiä ritareita (jouduttii tehä valkosesta leivästä koska ei löydetty sopivaa pullaa) ku Hannan host perhe oli tullu kotii, Siel kaikki tykkäs niistä, kuhan tää meijän keittiö remontti tulee valmiiks ni haluun tehä niitä mun host perheelle, ja katotaa kelpaako ne tytöille (letut ei kelvannu).


















Reilun kolmen viikon päästä Lina tulee Wisconsinista ja vietään meijän synttäri viikonloppua New Yorkiin :) meil on peräkkäisinä päivinä synttärit :) Syyskuussa ollaa myös Host perheen kanssa menossa kattoo Cirque du soleilia, lokakuussa olis Army Football West  Pointissa ja Marraskuussa meen vapaaehtoistöitä tekee New York maratoniin. Mutta niistä lisää myöhemmin. Meillä muuten kasvaa kurpitsa omalla pihalla, katottaa minkä kokoseks kerkee kasvaa ennen Halloweeniä.
Ja lopuks ihan sekalaisia kuvia kesän ajalta.

Sain Starbucksin Gold cardin postissa. Tulee vähän käytyy, ja on kans pikasen halvempää ku suomessa. Kallein juoma mitä on tullu ostettuu on muistaakseni ollu reilun viis dollarii normaalisti pyörii siin neljä ja jotain dollaria.

Täältä löytyy vähän erilaisempaaki juustoo

Jonottamassa että pääsee hakemaan Host-tytöt leiriltä

Löysin lakua meijän kaupasta

Tää ei ollu nii hyvää ku musta pussi.

Löysin myös suomalaista voita kauppa reissulla.

Ja Halloween näkyy jo joissain kaupoissa

Pelattiin tossa yks aamu Unoa aamupalalla. Unoo on kyl tullu pelattuu vähän enemmänki viime aikoina, Skip-bon pelaamista opetellaan tällä hetkellä.

Oho, tulipas pitkä. Kuvia on ainaki enemmän, täytyy silti yrittää  enemmän ihan arjen aikana napsia noita kuvia. Seuraavaan kertaan taas....


Good night.....Or morning!
Johanna